وبلاگی از جنس سوال

نقشه ذهنی؛ خوشه های یادگیری

نقشه ذهنیاز وقتی درس نقشه ذهنی را در متمم خواندم، دیوانه این کار شده ام! آنطور که پیداست، من استعداد گرافوریا دارم و واقعا واقعا، نمی توانم کند بخوانم و مجبورم تند بخوانم. یک بار سعی کنید حین کتاب خواندن، هر کلمه را در یک دقیقه بخوانید، می فهمید که من، وقتی کتاب ها را با سرعت آرام می خوانم، چه احساسی دارم. حال، خوشبختانه یا متاسفانه، من، تند می خوانم. اما برای عمیق کردن یادگیری ام، راه هایی دست و پا کرده ام و اصلی ترین آن ها، ترسیم نقشه ذهنی است.

هنوز در این کار، خیلی حرفه ای نشده ام اما سعی می کنم، بعد از خواندن هر کتاب، نقشه ذهنی آن را ترسیم کنم. این کار، عمق یادگیری را برای من 1000 برابر می کند و البته تجربه شیرین Flow را نیز به دست می آورم. هر زمان که کتابی می خوانم، در آرزوی این هستم که کتاب، سریعتر تمام شود تا نقشه اش را بکشم. اخیرا با تارنمای mindmapinspiration هم آشنا شده ام که ایده ها و آموزش های جذابی برای ترسیم نقشه ذهنی به ما می دهد. تنها مشکل من در ترسیم نقشه های ذهنی این است که من، نه تنها نقاشی بسیار بدی دارم، که بسیار بد خط هم هستم!

برخی از نقشه های ذهنی سایت mindmapinspiration که برایم جذاب بودند را به شما تقدیم می کنم.

طی پست های بعدی، نقشه های ذهنی خودم را نیز آپلود می کنم.

سایه
۲۴ اسفند ۰۷:۲۸

سلام

نقشه ذهنی،بعد از مطالعه کامل کتاب تهیه میشه یا در حین مطالعه.

کسری
۱۸ دی ۱۱:۵۵
طرح های جالبی بودند در ارتباط با نقشه ذهنی اما میشه در این مورد هم بیشتر توضیح بدین؟ یا یه پست کامل درباره نقشه ذهنی صحبت کنید. 
ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ببینید
کتاب‌هایی که می‌خواهم بخوانم
© 1396 استفاده از مطالب این سایت، برای همه، در هر جایی و به هر شکلی آزاد است.