وبلاگی از جنس سوال

باب اسفنجی شلوار مکعبی؛ بهترین کتاب زندگی من

مدتی است که درباره زندگی صحبت می کنم. امروز، نوبت بررسی زندگی زیر آب رسیده است. مشخصا بررسی زندگی شخصیت های انیمیشن باب اسفنجی شلوارمکعبی.

حتما قبل از مطالعه این قسمت از سری مطالب پیرامون زندگی، قسمت های قبلی را مطالعه کنید.

به این فکر می کردم که بهترین مثال برای توضیح دقیق تر مطالب پست قبلی ام، چه می تواند باشد. بعد از تماشای یکی از قسمت های انیمیشن باب اسفنحی، آن مثال مناسب را پیدا کردم. در مطلبی کوتاه درباره این مثال صحبت می کنم.

باب اسفنجی شلوار مکعبی

باب اسفنجی عاشق کارش است. او از تمام لحظاتش در رستوران خرچنگی و همراه با کف گیر مورد علاقه اش، لذت می برد. او با عشق و Obsession همبرگر درست می کند و در کار خود نیز برترین محسوب می شود. نکته مهم درباره باب اسفنجی، بی توجهی به پول است. باب به پول اهمیتی نمی دهد و «برای پول کار نمی کند». 

باب بخش قابل توجهی از روز خود را مشغول بازی کردن با دوست صمیمی اش، پاتریک است. باب همچنین دوستان صمیمی زیادی دارد و ارزشمندترین چیز برای او، دوستانش هستند. در حالی که همسایه او، اختاپوس تنتکلز، عاشق شهرت و جایگاه اجتماعی است و رییس اش، آقای خرچنگ، شیفته پول، اما باب اسفنجی، نماد کودکی پاک است که در لحظه زندگی می کند و توجهی به پول، شهرت یا ثروت ندارد. او از بازی کردن با دوستانش، حباب درست کردن، شکار عروس دریایی و پختن همبرگر لذت می برد و به معنای واقعی، در لحظه زندگی می کند. 

تا به حال چندبار باب را در حالت ناراحت، ناشاد یا ناراضی دیده اید؟

یوجین هرولد خرچنگی


یوجین خرچنگ اما تمام زندگی اش را صرف پول درآوردن کرده است. تنها هدف و معنای زندگی آقای خرچنگ پول در آوردن است. بارها در این انیمیشن دیده ایم که خرچنگ، فرزند، کارمندان و دوستان خود را کمتر از پول دوست دارد. خرچنگ بارها شغل خود را به خاطر پول بیشتر رها کرده و به حرفه های دیگری روی اورده است.

خرچنگ دوستان خیلی کمی دارد و حتی کارمندان و اعضای خانواده اش هم از او متنفرند. ارزش اصلی آقای خرچنگ در زندگی، پول و ثروت است.

اختاپوس تنتکلز، پاتریک ستاره، سندی چیکز و شلدون پلانکتون

شخصیت اخمو و درمانده  داستان اما عاشق شهرت و حایگاه اجتماعی است. ارزش اصلی زندگی او، کسب شهرت و توجه دیگران است. او به دوستی، شغل، ثروت یا خانواده اش اهمیتی نمی دهد و تنها به دنبال شهرت است و همیشه خودش را با رفیق موفق ـش، اسکوییلیم فنسیزن مقایسه می کند.

پاتریک اما نماد حماقت و هدونیزم است. او عاشق خوردن، خوابیدن و نمردن است. سندی چیکز، سنجابی که در آب زندگی می کند نیز، عاشق کسب دستاوردهای علمی و ماجراجویی است. او کنجکاو و باهوش است. و در نهایت، پلانکتون، شخصیت سایه داستان نیز شیفته قدرت است. او برای برتری یافتن و حکومت بر دیگران، هر کاری می کند.

تقابل ارزش ها مختلف این کاراکترها داستان های جذاب و گاها آموزنده ای را می سازد که باب اسفنجی را تبدیل به یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ کرده است. داستانی که مدل سازی شده از زندگی ما است. زندگی تمام انسان ها تقابل این ارزش ها است.

ستاره اردانی زاده
۱۳ شهریور ۱۷:۴۵
سلام
 اگر باب آدم بود  مطمئنم که یکی از  اون دوست داشتنی هایی  میشد که  به خاطر  صداقت و پشت کارش  موفق میشد  ولی خوبه که اون فقط یه کارتونه و چشم های ما ادم ها بیشتر از دستمون بهش میرسه !
موفق باشید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ببینید
کتاب‌هایی که می‌خواهم بخوانم
© 1396 استفاده از مطالب این سایت، برای همه، در هر جایی و به هر شکلی آزاد است.