وبلاگی از جنس سوال

سلامت؛ 10 ترفند برای کم کردن عوارض کار با لپ تاپ

لپ تاپ ها طراحی شده اند تا قابل حمل باشند، اما این قابل حمل بودن، تبعاتی هم دارد. لپ تاپ، می تواند به کمر، گردن و مچ دست ما صدمه بزند.

مسئله این است که اگر صفحه نمایش مان را در ارتفاع مناسبی قرار دهیم، آن موقع کیبورد بسیار بالا قرار می گیرد و به مچ ما صدمه می زند. و اگر کیبورد را در ارتفاع مناسبی بگذاریم، آن گاه صفحه نمایش، بسیار پایین قرار می گیرد.

اما باز هم راه هایی هست تا بتوانیم استفاده از لپ تاپ را کم خطرتر کنیم.

1- خم نشوید

قرار دادن لپ تاپ بر روی پاها، یکی از کارهای اشتباه است و می تواند به ستون فقرات و گردن، صدمه بزند. اما اگر این کار را می کنید، می تواند کیف، بالش یا هر چیز دیگری را زیر آن قرار دهید تا کمی ارتفاق بگیرد.

2- صفحه نمایش را هم سطح چشمان تان قرار دهید

در حالت ایده آل، نباید برای دیدن صفحه نمایش، لازم باشد گردن خود را خم کنید یا بچرخانید. صفحه نمایش همچنین باید به اندازه طول یک دست با شما فاصله داشته باشد. شاید بد نباشد چند کتاب را زیر لپ تاپ خود قرار دهید تا در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد.

3- از کیبورد جدا استفاده کنید

اگر از لپ تاپ زیاد استفاده می کنید، پیشنهاد ما این است که کیبورد جدایی بخرید و با آن کار کنید. حالا که صفحه نمایش و کیبورد از هم جدا شده اند، می توانید شانه و دست های تان را در حالتی آرام نگه دارید و البته آرنج های تان را هنگام تایپ کردن، در زاویه 90 درجه قرار دهید.

4- از موس استفاده کنید

لطفا کمی با مچ های تان مهربان باشید. اگر به جای استفاده از تاچ پد یا ترک بال، با موس کار کنید، مچ های تان نیز شادتر خواهند بود. خیلی مهم است که مچ های شما در حال تایپ یا استفاده از موس، در حالت صاف و بدون زاویه و شیب باشد.

5- کمی به عقب خم شوید

اگر نمی خواهید به موارد بالا عمل کنید، می توانید به جای این کارها، از صندلی‌ای استفاده کنید که قابلیت انعطاف دارد و کمی به عقب، خم می شود.

6- اگر ممکن است از صفحه نمایش بزرگتری استفاده کنید

اگر صفحه نمایش کوچکی دارید، باید حسابی روی نوشته های ریز دقت کنید و مدت ها بی حرکت بمانید تا متون را بخوانید (قابل توجه افرادی که کتاب الکترونیکی می خوانند). این بی تحرکی، باعث ایجاد فشار به مفاصل می شود. حداقل اندازه فونت نوشته ها را بزرگتر کنید.

7- حواس تان به پاها هم باشد

اگر لازم است ارتفاع صندلی تان را زیاد کنید تا دستان و مچ تان در حال مناسبی قرار بگیرند، باید حواس تان به زاویه پاها هم باشد. زانوهای شما، باید تقریبا هم سطح مفصل ران (لگن) تان باشد. اگر ارتفاع لگن تان خیلی بیشتر از زانوهای تان است، می توانید چیزی زیر پای تان قرار دهید.

8- از صندلی مناسبی استفاده کنید

صندلی شما، بسیار اهمیت دارد. تمامی صندلی های قابل تنظیم و دارای محل تکیه کمر،  مورد تایید هستند. اما باید مطمئن شوید که این صندلی را درست تنظیم کرده اید. درباره نحوه تنظیم کردن صندلی، در آینده بیشتر خواهیم نوشت.

9- استراحت کنید

توصیه می شود که هر نیم ساعت، کمی استراحت کنید. البته استراحت به این معنا نیست که کارهای تان را رها کنید و سریع آخرین قسمت سریال گیم آو ترونز را بیاورید و به تماشا بنشینید. بلند شوید، چشم های تان را از صفحه نمایش هر وسیله برقی، دور کنید و به دورترین نقطه ممکن خانهتان نگاه کنید. حتی برنامه ای به نام StandApp برای اپل طراحی شده است که به شما یادآوری می کند باید استراحت کنید.

[متمم: تکنیک پومودورو و مدیریت زمان]

10- سبک سفر کنید

هنگام حمل لپ تاپ تان، هم مراقب این وسیله ارزشمند باشید هم مراقب خودتان. سیم های شارژر بزرگ و اکسسوری های متعدد و سنگین، شما را زمین می زنند. اگر لپ تاپ تان را از خانه تا محل کار حمل می کنید، می توانید دو سیم شارزر داشته باشید و یکی اش را در محل کار قرار دهید. اگر بشود این کار را برای بقیه لوازم لپ تاپ تان (و اصلا خودش!) انجام دهید، عالی می شود.

از کوله پشتی برای حمل لپ تاپ استفاده کنید و کیف تان را بر روی هر دو شانه تان قرار دهید.

[منبع]

----------------------------------------

تنها یک روز از آغاز نوشتن من در این وبلاگ می گذرد و بعد از معرفی بخش «موسیقی برای زندگی» به شما، این بار بخش جدیدی را در بلاگم راه اندازی کرده ام: سلامت. در این بخش، سعی دارم بیشتر، بیماری ها و دردهایی که گریبان خودم را گرفته است و حدس می زنم شما هم با آن ها درگیر هستید را بررسی کنم؛ دردهایی ناشی از کم تحرکی، استفاده از لپ تاپ، کتاب خواندن نامناسب، رانندگی غلط و... .

fafa
۱۵ فروردين ۲۰:۵۹

علی منم واقعا همین مشکلارو دارم و دائم دارم از لپتاپ استفاده میکنم و این راهکارها واقعا کمک کرد

مرسی

راستی یه چیزی از اونجایی که به کتاب علاقه مندی،میتونی چند تا کتاب خوب بهم معرفی کنی؟

چون من خودم خوره کتاب دارم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ببینید
کتاب‌هایی که می‌خواهم بخوانم
© 1396 استفاده از مطالب این سایت، برای همه، در هر جایی و به هر شکلی آزاد است.