وبلاگی از جنس سوال

the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

آقای خرچنگ

در سری نوشته هایی می خواهم درباره زندگی بنویسم. بار سنگینی بر دوشم قرار گرفته است! چرا زندگی می کنیم؟ احتمالا این سخت ترین سوالی ـست که در ذهن انسان به وجود آمده. این همان The ultimate question of life, the universe, and everything ـی است که موجودات فضایی از Deep Thought پرسیدند. و احتمالا من بخشی از آن ابر-کامپیوتری هستم که برای پاسخ دادن به این سوال به وجود آمده است.

قبل از هر چیزی، می خواهم تجربه ای برای شما ایجاد کنم. بازی Make It Rain: The Love of Money را دانلود و بازی کنید. تنبل نباشید. اگر می خواهید از این مرحله بپرید، کلا وارد داستان نشوید. چند روزی این بازی را تجربه کنید. مطمئنا یکی از ارزشمندترین تجربیات زندگی تان را خواهید گذراند.

بازی های کلیکر، بازی های هستند که در آن با تپ کردن یا کلیک کردن بر روی دکمه های مختلف، سعی در جمع آوری منابع و ارتقا دارایی هایتان دارید. نمونه های معروف این بازی غالبا درباره جمع آوری پول و راه اندازی بیزنس هستند. Bitcoin Billionaire و Adventure Capitalist دیگر نمونه های معروف این سری بازی ها محسوب می شوند که می توانید به صورت رایگان و بر روی گوشی موبایل ـتان آن ها را تجربه کنید.

بازی make it rain

یکی از خصوصیت معروف این بازی ها این است که بعد از مدتی کسل کننده می شوند اما در اوایل بازی شدیدا جذاب و اعتیادآور هستند. در اوایل بازی، احساس پیشرفت، پول درآوردن و ارتقا کسب و کارتان، احساس بی نظیری است اما بعد از مدتی، دیگر چیزی برای ارتقا دادن ندارید. این بازی ها انتها دارند. به نقطه ای می رسید که متوجه می شوید تمام تلاش ـهای تان در بازی، بیهوده بوده است. جمع کن، جمع کن، جمع کن، جمع کن، در نهایت چه؟ در نهایت، بازی را حذف می کنید و به ادامه زندگی ـتان می رسید.خلاصه بگویم، در نهایت هیچی. مغز شما تنها در صورتی دوپامین ترشح می کند که عنصر سورپرایز هم همراه دستاوردهای شما باشد؛ یعنی همیشه باید به دنبال «بیشتر» باشید. پول بیشتر، ثروت بیشتر، رابطه جنسی بیشتر، جام های بیشتر، افتخارات بیشتر، نشان های بیشتر. «بیشتر». وقتی بیشتری در کار نباشد، حوصله تان سر می رود. از عینک بودیسم که نگاه کنیم، شما به مسائل سطحی و فیک Attached شده اید.

اما تفاوت زندگی با بازی های کلیکر چیست؟ بهتر بگویم، تفاوت زندگی ای که مثل زندگی است، با زندگی ای که مثل بازی کلیکر است، چیست؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ببینید
کتاب‌هایی که می‌خواهم بخوانم
© 1396 استفاده از مطالب این سایت، برای همه، در هر جایی و به هر شکلی آزاد است.