وبلاگی از جنس سوال

موسیقی برای زندگی (Get Up Stand Up؛ باب مارلی)

موسیقی، بخش جدایی ناپذیر زندگی بسیاری از ما است. خیلی از ما، در حین کار کردن، درس خواندن یا مطالعه کردن، موسیقی گوش می دهیم. علم هم تاثیر موسیقی بر شادمانی را ثابت کرده است و احتمالا در این باره، اطلاعاتی دارید.

شادمانی زندگی ما، بستگی زیادی به موسیقی هایی که گوش می دهیم داردتحقیقات دهه گذشته، نشان داده اند که موسیقی، می تواند منجر به ترشح هورمون دوپامین در مغز ما شود. همان هورمونی که هنگام غذا خوردن، خواب یا رابطه ترشح می شود و پاداش و شادی را در پی دارد. نتایج این تحقیقات، شگفت انگیز بوده و ثابت کرده اند که چطور فعالیتی مانند گوش دادن به موسیقی می تواند همچون تغذیه، در ترشح هورمون دوپامین ما تاثیر داشته باشند.

اما باید توجه کرد که گستردگی سلیقه موسیقایی هم از مواردی است که لذت موسیقی گوش دادن را افزایش می دهد. با مثال خوراکی ها و غذاها توضیح می دهم.

کسی که همیشه قرمه سبزی می خورد، بعد از مدتی، لذت همیشگی را از این غذا نمی برد. طبیعی است وقتی فردی سال ها غذاهای دارای گوشت قرمز می خورد، دیگر مانند قبل، از این غذاها لذت نمی برد. چنین فردی، برای افزایش لذت خود از تغذیه، سراغ کتاب ها و سایت های آموزش آشپزی می رود تا غذاهای جدیدی را بیابد که دارای گوشت مرغ یا ماهی و البته مزه مناسبی باشند.

کسی که همیشه یک موسیقی را گوش می دهد، بعد از مدتی لذت همیشگی را از این موسیقی نمی برد. همه ما چنین تجربیاتی داشته ایم. کسی که سال ها یک سبک موسیقی را گوش داده است، دیگر مثل همیشه از این سبک، لذت نمی برد. اما آیا ما «کتاب آشپزی» برای موسیقی هم داریم؟ کتابی که ما را راهنمایی کند تا بتوانیم موسیقی مورد علاقه مان را بیابیم؟ شاید بشود خودمان، این کتاب را بنویسیم؛ همه در کنار هم.

از این به بعد، هفته ای یک موسیقی را برای شما آپلود می کنم. موسیقی هایی که مورد علاقه من هستند و البته تلاش می کنم تا سبک های متنوعی از موسیقی را به شما هدیه دهم. همچنین دیگر دوستانم را نیز به چنین کاری دعوت می کنم تا بتوانیم با هم، این کتاب را بنویسیم و بسازیم.

دانلود آهنگ Get Up Stand Up از باب مارلی همراه با متن آهنگ.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ببینید
کتاب‌هایی که می‌خواهم بخوانم
© 1396 استفاده از مطالب این سایت، برای همه، در هر جایی و به هر شکلی آزاد است.