وبلاگی از جنس سوال

اهداف زندگی من؛ خیریه ای برای مردم قروه

روزی نیست که به اهدافم در زندگی فکر نکنم. دوست دارم این اهداف را نیز با شما در میان بگذارم تا حداقل یک برون ریزی ذهنی داشته باشم و صد البته نظر دوستان متممی ام را درباره این اهداف بدانم.

یکی از اصلی ترین اهداف زندگی من، راه اندازی خیریه ای مخصوص مردم شهری که در آن متولد شده ام، یعنی قروه است. این شهر، در استان کردستان قرار دارد و البته زیاد هم محروم نیست (شهرهای محروم تر از قروه در ایران زیاد داریم)؛ اما وطنم است و به تمام مردمانش عشق می ورزم.

مهم نیست در آینده ام، انسان مهم، ثروتمند، معتبر یا مشهوری شوم یا خیر، من این خیریه را راه اندازی خواهم کرد. در این خیریه، محیطی فراهم می کنم که قروه ای هایی که از این شهر مهاجرت کرده اند (یا وضع زندگی مناسبی دارند)، در آن، به اهالی نیازمند این شهر، کمک کنند.

بزرگان زیادی هستند که در قروه متولد شده اند و حالا در آنسوی دنیا، در حال گذران زندگی هستند، مطمئنم که آن ها هم با مردم نیازمند شهرشان هم‌دردی می کنند و به کمک آن ها، خیریه ای بزرگ می سازم.

درباره اسم این خیریه هنوز با خودم به توافق نرسیدم، اما لیستی از نامزدها درست کرده ام:

دلژین (زندگی دلچسب و با صفا)
ئادان (سرزمین حاصلخیز)
دایان (دایه ها)
روژدا (مادر زندگی و روز)
ژیکال (زندگی جدید)

دانیار 

چیا 
بخشین ؛

من به شخصه چیا (کوهستان) و روژدا (تلفظ کردی اش فوق العاده زیبا است) را دوست دارم.

درباره این خیریه، بیشتر خواهم نوشت، و در نهایت به همه تان قول می دهم حداکثر تا سه سال دیگر، این خیریه را راه اندازی خواهم کرد.

رضا چترزرین
۲۸ بهمن ۱۰:۴۳
چیان رو  البته تو نوشتی چیا ما هم در کرمانجی داریم به معنی کوه   و کوهستان
اما روژدا ر ونمیدونم
اما روژی گردن// ما میشه روزه گرفتن(ماه رمضان)
سعید فعله گری
۱۰ تیر ۱۱:۵۷
سلام علی عزیز . این اولین باری بود که در مورد خیریه ای در مورد قروه شنیدم . ادمهای سرشناس خیلی زیادی را میشناسم که در آلمان و سوئد و نوروژ زندگی می کنند و قصد داشتند که کاری مشابه کار تو انجام بدن . اما خیلی های بهشون بی محلی کردن و رفتن . تا اونجایی که خبر دارم توی این شهر آقای صمدی صاحب ملک دانشگاه آزاد قروه و خانواده زارعی ها و کوثری ها هستند که فعلا در این شهر در امر خیریه کمک می کنند .
در این امر هم می توانی بار آنها صحبت کنی . در مورد شهر خودم واقعا تاسف می خورم که آدم های باسواد آن نباید در خدمت مردم خود باشند و باید به شهر هاو کشور های دیگری مهاجرت کنند تا بتوانند زندگی کنند . در این امر هم بدان که من هم در کمکت خواهم بود . دریغی هم در کار نیست . 
پاسخ :
سلام سعید. مناطق ما با اینکه آدم های سرشناس زیادی رو در دامن خودش پرورش داده، اما محرومین زیادی هم داره. مطمنم که تک تک اون انسان های سرشناس با تمام وجودشون دوست دارن که به مردم شهرشون کمک کنند اما اصلا فضایی برای اینکار مهیا نیست.
برتری‌ای که من نسبت به باقی افرادی که در راه تاسیس خیریه تلاش کردن، اینه که من نه سن بالایی دارم نه نام آشنایی، پس می تونم از یک خیریه کوچیک شروع کنم و بعدا بلندپروازی کنم. می دونم که توی این راه، سنگ های زیادی هست اما می دونم که افراد زیادی مثل تو دوست عزیزم هم کنارم هستن و من رو حمایت می کنن.
مطمئن باش که من هرطور شده این خیریه رو راه اندازی می کنم و تو رو هم در جریان می ذارم. هر جا هم به کمک نیاز داشته باشم، می دونم دوست فوق العاده ای مثل تو دارم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ببینید
کتاب‌هایی که می‌خواهم بخوانم
© 1396 استفاده از مطالب این سایت، برای همه، در هر جایی و به هر شکلی آزاد است.